Friday, December 17, 2004

 

宮崎駿の雑想ノート
泥まみれの虎—宮崎駿の妄想ノート

「ハウルの動く城」観客動員は好調なようですね。私は見に行ってませんが。
私はいつになったらこの人は実は軍オタでメカマニアであることを前面にだした作品をつくるのかなーと密かに期待しております。
というわけでこの2冊


宮崎駿の雑想ノート
泥まみれの虎—宮崎駿の妄想ノート

私は「泥まみれの虎ー」 の方が好きです。このマンガ ティーガー戦車隊〈上〉—第502重戦車大隊オットー・カリウス回顧録 っていうノンフィクションを元にそのままナルヴァ戦にフォーカスをあてて作ってあるので最近悪い意味でしかでていない感じのするアニメでの宮崎監督っぽさがでていなくて面白いんです。っていうか私このマンガ読んで「まだまだ宮崎駿おもしろい!」って思ってしまいました。

表紙もでっかい版のマンガでグレー基調のっていうのはめずらしいんで本棚に並べると背表紙が目立ちます。そういみでもいい感じのマンガです。



コメントが見れないor書けない場合は文字コードをUTF-8にしてみて下さい。
On Post Anonymously をクリックすると匿名でコメントできます。
Comments:
Can I simply just say what a relief to find an individual who genuinely understands what they are discussing online.
You definitely realize how to bring an issue to light and make it important.
More and more people need to check this out and
understand this side of your story. I was surprised that you are not more popular because you certainly possess the gift.
Also visit my webpage :: visit this website
 
Post a Comment

<< Home
Amazon.co.jpへようこそ!

This page is powered by Blogger. Isn't yours?